Planowane inwestycje na Pomorzu: klucz do rozwoju regionu
Zarówno budowa portu głębokowodnego w Ustce, jak i stworzenie trasy komunikacyjnej przez Słupsk, Bytów i Chojnice aż do Bydgoszczy, są kluczowymi elementami strategii rozwojowej dla tego regionu. Poseł Marek Biernacki podkreśla, że te inwestycje mają nie tylko potencjał gospodarczy, ale także istotne znaczenie z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju. To najnowsze spostrzeżenia dotyczące priorytetowych inwestycji dla tej części Pomorza.
Propozycja utworzenia korytarza transportowego z Słupska przez Bytów i Chojnice do Bydgoszczy zdobywa coraz większe poparcie wśród lokalnych samorządów. Radni powiatu słupskiego już wyrazili swoją aprobatę dla planu, a w najbliższą środę kwestia ta będzie omawiana podczas sesji Rady Miasta w Słupsku.
W rozmowie z Radiem Gdańsk, poseł Marek Biernacki przypomniał o militarnym aspekcie tej drogi. Biernacki, który jest członkiem Sejmowej Komisji ds. Służb Specjalnych oraz Komisji Gospodarki i Rozwoju od kilku miesięcy pracuje nad raportem dla ministra obrony narodowej. Planuje w nim zawrzeć analizę infrastruktury oraz rekomendacje i budżet dla konkretnych propozycji.
Biernacki twierdzi, że brak tej drogi stanowi zagrożenie dla takich miast jak Słupsk, Chojnice czy Bytów. Podkreśla, że jej budowa jest niezbędna dla rozwoju gospodarczego regionu. Ponadto uważa, że istotne znaczenie ma też utworzenie portu głębinowego w Ustce, który mógłby pełnić rolę punktu rozładunku dla sił NATO.
W 2021 roku marszałek województwa pomorskiego uwzględnił plan budowy drogi jako cel do osiągnięcia do 2030 roku. Jednakże jej finansowanie musi być zapewnione przez rząd. Dodatkowo, wpisanie korytarza transportowego do programu TEN-T, czyli transeuropejskiej sieci transportowej, było jednym z głównych postulatów wyborczych europosła Piotra Müllera. W tym kontekście planowana jest budowa ekspresówki łączącej Słupsk, Bytów i Bydgoszcz.